Jak uspět pomocí crowdfundingu

Všichni, kteří chtějí využít crowdfunding pro financování svého projektu, si kladou mimo jiné tuto otázku: „Jak to udělat, aby se vybralo tolik peněz, kolik potřebuji na realizaci svého snu?"

Pokud i Vy patříte mezi ně, přečtěte si následující článek, ve kterém najdete užitečné rady potřebné k tomu, aby se právě Váš projekt stal úspěšným.

Na samém počátku si musíte vybrat z řad společností, které se crowdfundingem zabývají. Nafotit, nakreslit či natočit video, ve kterém co možná nejpůsobivěji představíte svůj produkt. Samozřejmě nesmí chybět ani podrobný popis myšlenky, ve kterém vypíchnete důležité aspekty produktu.

Pokud máte předchozí body splněny, můžete přistoupit, dle mého názoru, k nejtěžšímu bodu, a to nastavení odměn. Je čistě na Vás, zda odměny budou osobního či abstraktního charakteru, důležité však je, aby měly pro přispívatele velkou vnímanou hodnotu a Vám, jakožto zadavateli, přinesly co nejnižší náklady. Osoby, které autora neznají osobně, neuspokojí pravděpodobně odměna v podobě vyskytnutí svého jména na webových stránkách daného autora. Osobní večeře s autorem projektu není zase možné realizovat pro stovky lidí. Neschopnost zadavatele nabídnout přispívateli zajímavou protihodnotu, obecně vede k malé úspěšnosti naplnění sbírek. Jenomže jak prolomit toto dilema? Možnost bych viděla v přečtení článků a rozhovorů se zadavateli ať už úspěšných či neúspěšných projektů, prohlédnutí běžících projektů, nastavení odměn a případné navázání kontaktu s vybranými zadavateli.

Dalším krokem, který může vést k úspěšnosti projektu, je předvedení produktu, kampaně okruhu kamarádů a uspořádání několik meetingů. To vše pro ujištění, že přispívatele kampaň, produkt zaujme a pro případné odhalení jejich výraznějších nedostatků. Nestačí však oslovit pouze kamarády a blízké. Vhodné je i kontaktování novinářů, kteří se například zajímají o podobné produkty nebo píší o crowdfundingových projektech. Oslovit je přitom můžete rozesláním všeobecné tiskovky nebo personálních mailů. U projektů s budoucími updaty je doporučováno 2-5x týdně vydávat materiály k updatům.  Ptáte se proč tak často? Odpověď je jednoduchá, jednak dobře živená kampaň působí mnohem lépe a jednak zde hraje roli i závislost přispívatelů na viditelnosti výsledku.

Posledním a velmi důležitým krokem, který se občas podceňuje, je správná finanční kalkulace. Jde o kalkulaci cílové částky projektu. Je vhodné ji stanovit jako minimální částku potřebnou pro realizaci projektu. Nesmíte však zapomenout v ní zohlednit všechny náklady, jako jsou například náklady na vyhotovení odměn, poplatky crowdfundingové společnosti, daně atd. Na těchto stránkách http://www.juliathegame.com/part-ii-searching-for-a-realistic-target/ naleznete návod na výpočet cílové částky projektu.

Nezapomeňte, že za úspěchem stojí vždy důkladná příprava všech lidí v týmu.

Hodně štěstí …

 

Autor: Ing. Veronika Wiewiorková

  • 29.06.2014
  • kampaň,produkt,projekt

Komentáře